Ahad, 26 Disember 2010

Communicate .

 Assalamualaikum WBT :)
  Da lme jgk koud tak update blogg since pegi holidayy aritu. Bukan apa, terasa malas lah pulak nak update! Ingatkan lepas balik dari holiday, nak lah jugak mencoret kisah dan pengalaman yang sweet sour kat blog ny. Tapi terlalu banyak so jadi malas lah mau type dlm komp. Jadi biarlah hanya kami yang pi holiday jea tahu betape serunuk gilakk dekat LANGKAWI to.
  Uh! Tujuan aku update blog pada kali ini adalah untuk menaip tentang COMMINICATE atau lebih dikenali sebagai KOMUNIKASI @ COMMUNICATION lahh. Org zmn skrg ny bole dikatekan 98.9% manusie telah menggunekan telefon bimbit yg dknali juge sbgi enfund! Tahu kan? Ok lahh, tk nk ckp byk!

  Enfund tuh kan kegunaanye untuk berkomunikasi, betul tak? So, ape gune enfund tuh kalau tk digunakan faedahnye dgn betul? Memanglah nak gune enfund tuh ade yg pakai lyne sgle byrn pakai bil! Dan ade jugak yg pakai kad prabayar @ top up! sume manusie mmg nak budget! Al maklumlah ekonomi kurang stabil smnjak due mnjak ny! Tapi, kalau terlalu budget sgt, tak gune jugak! Tuh dah bukan budget! Tapi kedekod taik hidung masin, tahu ?! HUHH!

  Bila ade hal penting, contact lah! Bila org tanye something melalui text, bnde important what! Tlonglah reply. Janganlah terlalu save sgt. Susah betul nak contact. Ape gune enfund kalau sume nak save? Tapi kalau awex+balax text bnde tk pntg boleh pulak reply, tak pulak pikir nak jimat? beratus-ratus ringgit pun sanggup habis! msg smpai beribu-ribu pun tak kisah!

  Tapi cane pulak bg org yg text tanya hal yang penting? pelik lahh.

  Aku pelik! Pelik! Pelik! Org text aku tanye mcm mcm, aku reply jea kan. Tapi giliran aku tanye org, susah sgt org nak reply text aku, pehal? Aku pun nak save kedit aku jgk. Aku ade jugak org yg TERPENTING nk aku lyn. Tulah org lain ckp, tym org len susa, kite tlog. Tp tym kite sdri y susa, org sume blahh.

  Conclusion, Berjimat Cermat Amalan Mulia :) Membazir pulak amalan Syaitan dibenci oleh Allah :))
Tapi nak berjimat pun biarlah berpade-pade, biarlah kena pada tempatnya.
                   sekiann................................
Dah Bace ? Sila Tekan button kat Bawah ni .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan